Information om inlämning till Hallands Konstförenings Vårsalong 2021

I år genomförde vi Vårsalongen under pandemins utveckling, med tydligt fokus på att skapa en trygg och säker Vårsalong tog vi hela tiden beslut utefter Folkhälsomyndighetens rekommendationer. Vi är trots allt glada att vi kunde genomföra vårsalongen i den form det var. Med både fysisk och digital inlämning. Inför 2021 års Vårsalong arbetar nu projektgruppen intensivt med att säkerställa genomförandet trots pandemin som inte tycks släppa taget än.

Vi har därför beslutat att vi endast kommer ha en digital inlämning och inte en fysisk inlämning på plats på Hallands Konstmuseum.

Den 11 januari kommer vi att lägga ut en länk där sökande kommer kunna ladda upp bilder och ansökningsblankett. Vi kommer försöka göra detta så enkelt som möjligt med tydlig information för dig som söker.

Informationen uppdateras löpande och datumen nedan kan förändras beroende på pandemins utveckling.

Digital inlämning kan ske från måndagen den 11 januari till söndagen den 14 februari

Ni som får besked att ni har kommit med kommer kunna lämna in på följande datum. Under inlämningsdagarna kommer vi ha personal på plats som ser till att det inte blir allt för lång kö och för många personer i rummet.

Inlämning sker vid receptionen på Hallands Konstmuseum.

Preliminära datum att förhålla sig till:

• onsdagen den 3 mars mellan klockan 17 – 20 eller
  • torsdagen den 4 mars mellan klockan 11 – 17

Vårsalongen pågår sedan från lördagen den 27 mars till söndagen den 9 maj. Gällande Vernissage tittar vi nu på antal besökare och digitala lösningar.