Konstresa 2019

Efter många medlemmars önskemål kommer 2019 års konstresa bland annat att gå till Karlstad och Sandgrund

Sandgrund är Lars Lerins permanenta konsthall i lokaler som tidigare varit en restaurang. Vi kommer att få en guidad visning. Mer om konsthallen kan du läsa på hemsidan: sandgrund.org. Möjlighet kommer också att finnas att besöka Värmlands museum som ligger helt nära Sandgrund. I resan ingår också besök på Rackstadmuseet i Arvika och på Sliperiet i Borgvik.

Följ med på vår tvådagars konstresa den 13 – 14 september.

Vår konstresa kommer att starta med påstigning på olika orter i Halland beroende på anmälningar. Planerad avgång från Laholm är 07:00. Exakta avgångstider från respektive ort meddelas i slutet av augusti 2019.

Vår plan är att besöka Rackstadmuseet i Arvika på vägen till Karlstad Vi anländer sedan till Karlstad vid 16-tiden, bokar in på hotellet och äter middag klockan 19:00. Besöket på Lars Lerins konsthall med visning blir på lördagen klockan 10:00. Vi lämnar Karlstad klockan 13:15 och reser vidare till Sliperiet i Borgvik för lunch och konstvisning. Hemkomst till Laholm beräknas klockan 21:00.

I priset ingår resa, hotell, middag, luncher, bussfika och tre guidade visningar till priset av 2 400 kr/person om du är medlem i Hallands Konstförening, annars är priset 2 600 kr/person. Tillägg enkelrum 400 kronor. Medlemmar i Hallands Konstförening har företräde. Vi behöver få in anmälan senast den 6 augusti.

Anmäl till birgitta.andersson@inkorgen.se , christina Andersson-Wiking caw@museumhalland.se eller ylva.berger@yahoo.se. Det är viktigt att du anger på vilken ort du/ ni vill stiga på bussen och eventuell matallergi. Har du inte möjlighet att maila anmälan går det bra ringa till Birgitta Andersson på telefon 0430-717 79 Betalning ska ske till konstföreningens bankgiro 424 – 1337 Ange ”konstresan” och glöm inte ange namn och adress.