Konstresa 2024

Hej alla medlemmar i Hallands Konstförening!

Söndagen den 19 maj planerar vi en resa till Danmark och konstmuseet ORDRUPGAARD

Temat för vårens konstresa är färg och ljus och vad passar då bättre än konstmuseets stora utställning IMPRESSIONISMEN OG DENS OVERSETE KVINDER (Impressionismen och dess förbisedda kvinnor) som riktar särskilt fokus på fem kvinnliga konstnärer: Berthe Morisot, Mary Cassat, Eva Gonzalès, Marie Bracquemond och Marie Bashkirtseff.

Läs mer om utställningen här

Marie Bracquemond, Sur la terrasse à Sèvres, 1880, Association des Amis du Petit Palais, Genève

Vid museet finns en fantastisk skulpturpark med specialgjorda verk av Olafur Eliasson och Klara Kristalova m.fl. I entrébiljetten ingår även arkitekten och möbeldesignern Finn Juhls funktionalistiska hus från 1942. Lunch intas på egen hand i museets café eller om vädret tillåter, ta med en matsäck och luncha i den vackra parken. Vi beräknas vara framme kl 11:00 och bussen avgår hemåt från Ordrupgaard kl 14:00.

Buss avgår från
07:00 Kungsbacka Tingsberget
07:35 Varberg Nord/Circle K
08:00 Falkenberg McDonalds
08:40 Halmstad Arena
09:00 Mellbystrand, McDonalds

Beräknad hemkomst
18:30 Kungsbacka Tingsberget
17:50 Varberg Nord/Circle K
17:20 Falkenberg MC Donalds
16:40 Halmstad Arena
16:15 Mellbystrand, Mc Donalds

Pris för medlem blir vid full buss 500 kr och vid 30 anmälda 750 kr. Icke medlem kan i mån av plats följa med för 950 kr. Blir det färre än 30 anmälda ställer vi in resan. Så gå in och anmäl dig snarast till styrelseledamot Anne Lang via mail anne-lang@telia.com eller per telefon 070-524 22 11
Senast 30 april vill vi ha din anmälan. Välkomna!